KALİTE YÖNETİM BİRİMİ ÇALIŞMALARI
·SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak.
· Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmek.
· Öz değerlendirmeleri yönetmek.
· İstenmeyen olay bildirim sistemine ilişkin süreçleri yönetmek.
· Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetmek.
· Hasta ve çalışan memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, hasta ve çalışan geribildirimlerinin alınması gibi.) yönetmek.
· SKS çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlamak.
· Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetmek.
· SKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılmak.
*Klinik kalite iyileştirme komitesinin sekretaryasını yürütmek
· Komite üyelerine bilgilendirme eğitiminin yapılması
· Hastane klinik kalite raporlarının hazırlanması
· Klinik kalite iyileştirme komitesi toplantılarının planlanması ve gerçekleştirilmesi
· Toplantı kararlarının raporlanması
· İyileştirme faaliyetleri için DİF takibinin yapılması
* Klinik kalite süreçleri ile ilgili Bakanlıkça verilen talimatlar doğrultusunda uygulamaların kuruluşta gerçekleştirilmesini sağlamak
· Bakanlık tarafından belirlenen klinik kalite kurumsal yapısı, resmi yazılar, mevzuatlar kapsamında klinik kalite uygulamalarının kuruluş çalışanlarına iletilmesi ve yürütülmesi
*Sağlık kuruluşu düzeyinde, klinik kalite süreçleri ile ilgili eğitim ihtiyaçlarını belirlemek ve gerektiğinde eğitim faaliyetlerinin düzenlenmesini koordine etmek
· Tüm hastane çalışanlarının klinik kalite uygulamaları hakkında bilgilendirilmesi
· Uygulama sırasında problemlerle karşılaşılması durumunda il sağlık müdürlüğü ya da Bakanlıktan eğitim talebinde bulunulması
* USS veri sorumlusu ile koordineli olarak, veri kalitesinin iyileştirilmesine dair süreçleri takip etmek
· Sağlık kuruluşuna ait; KDS gün sonu raporları, aylık ve dönemsel raporların izlenmesi ve analiz edilmesi
· Hedef değerden sapma gösteren göstergelerin tespit edilmesi
· Hedef değerden sapma gösteren göstergelerde kök neden analizinin yapılması
· SBYS’ne veri girişlerinin kontrol edilmesi, Bakanlık talimatları doğrultusunda veri girişlerinin sağlanması
· Veri girişleri ve doğru veri hakkında gerekirse eğitimlerin verilmesi
· Doğru veri girişleri için denetimlerin yapılması
* Kuruluşta karşılaşılan klinik kaliteye ilişkin sorunları ve bu sorunlara yönelik düzeltici iyileştirici faaliyet planlarını üst yönetime ve il kalite koordinatörlüğü il klinik kalite birimine raporlama
· Sağlık kuruluşunda yeni açılan ve sonuçlanan DİF’lerin üst yönetime sunulması
· Yayınlanan raporlar sonrası tüm göstergelerin hedef değer açısından değerlendirilmesi
· Hedeften uzak olan göstergeler için sorunun nedeni, yapılan iyileştirme faaliyetleri ve sonuçları hakkında geri bildirim raporlarının oluşturularak KKS üzerinden Bakanlığa ve Sağlık Müdürlüğüne iletilmesi
· Sağlık müdürlüğü tarafından istenilen klinik kalite raporlarının hazırlanması
* Uygunsuzluklara yönelik kalite iyileştirme faaliyetlerinin yürütülmesini koordine etmek