KALİTE YÖNETİM BİRİMİ ÇALIŞMALARI
              ·SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak.
              · Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmek.
              · Öz değerlendirmeleri yönetmek.
              · İstenmeyen olay bildirim sistemine ilişkin süreçleri yönetmek.
              · Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetmek.
              · Hasta ve çalışan memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, hasta ve çalışan geribildirimlerinin   alınması gibi.) yönetmek.
              · SKS çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlamak.
              · Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetmek.
              · SKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılmak.
*Klinik kalite iyileştirme komitesinin sekretaryasını yürütmek
        ·   Komite üyelerine bilgilendirme eğitiminin yapılması
        ·   Hastane klinik kalite raporlarının hazırlanması
        ·   Klinik kalite iyileştirme komitesi toplantılarının planlanması ve gerçekleştirilmesi
        ·  Toplantı kararlarının raporlanması
        ·   İyileştirme faaliyetleri için DİF takibinin yapılması
* Klinik kalite süreçleri ile ilgili Bakanlıkça verilen talimatlar doğrultusunda uygulamaların kuruluşta gerçekleştirilmesini sağlamak
         ·  Bakanlık tarafından belirlenen klinik kalite kurumsal yapısı, resmi yazılar, mevzuatlar kapsamında klinik kalite uygulamalarının kuruluş çalışanlarına iletilmesi ve yürütülmesi
      *Sağlık kuruluşu düzeyinde, klinik kalite süreçleri ile ilgili eğitim ihtiyaçlarını belirlemek ve gerektiğinde eğitim faaliyetlerinin düzenlenmesini koordine etmek
               · Tüm hastane çalışanlarının klinik kalite uygulamaları hakkında bilgilendirilmesi
               · Uygulama sırasında problemlerle karşılaşılması durumunda il sağlık müdürlüğü ya da Bakanlıktan eğitim talebinde bulunulması
         * USS veri sorumlusu ile koordineli olarak, veri kalitesinin iyileştirilmesine dair süreçleri takip etmek
                 ·  Sağlık kuruluşuna ait; KDS gün sonu raporları, aylık ve dönemsel raporların izlenmesi ve analiz edilmesi
                 ·  Hedef değerden sapma gösteren göstergelerin tespit edilmesi 
                 ·  Hedef değerden sapma gösteren göstergelerde kök neden analizinin yapılması
                 ·  SBYS’ne veri girişlerinin kontrol edilmesi, Bakanlık talimatları doğrultusunda veri girişlerinin sağlanması
                 ·  Veri girişleri ve doğru veri hakkında gerekirse eğitimlerin verilmesi
                 ·  Doğru veri girişleri için denetimlerin yapılması 
      * Kuruluşta karşılaşılan klinik kaliteye ilişkin sorunları ve bu sorunlara yönelik düzeltici iyileştirici faaliyet planlarını üst yönetime ve il kalite koordinatörlüğü il klinik kalite birimine raporlama
                ·  Sağlık kuruluşunda yeni açılan ve sonuçlanan DİF’lerin üst yönetime sunulması
                ·  Yayınlanan raporlar sonrası tüm göstergelerin hedef değer açısından değerlendirilmesi
          · Hedeften uzak olan göstergeler için sorunun nedeni, yapılan iyileştirme faaliyetleri ve sonuçları hakkında geri bildirim raporlarının oluşturularak KKS üzerinden Bakanlığa ve Sağlık  Müdürlüğüne iletilmesi
                · Sağlık müdürlüğü tarafından istenilen klinik kalite raporlarının hazırlanması
              * Uygunsuzluklara yönelik kalite iyileştirme faaliyetlerinin yürütülmesini koordine etmek